Wat is een goede domein autoriteit? Ontdek hier hoe het jouw marketing strategie aanvult

Pas wanneer jij begrijpt hoe belangrijk een goede domein autoriteit is, kan jouw website hoger gaan scoren in de zoekresultaten van Google.
Als het gaat om zoekmachine optimalisatie (SEO), zijn er veel factoren die de pagina rangschikking beïnvloeden. De concurrentie om de eerste posities is enorm. Door te werken aan enkele beslissende punten, zoals Domain Authority (DA), neemt uw bedrijf daarom een prominente plaats in. Maar de million dollar question natuurlij is: wat is precies een goede domein autoriteit?
Domein autoriteit bouw je net zoals Rome, niet in één dag. Hoe eerder je dit concept begrijpt, hoe beter. Het kost immers tijd om een geoptimaliseerde online aanwezigheid te creëren.
In deze post behandelen we de volgende onderwerpen:
- Wat is domein autoriteit?
- Wat is een goede domein autoriteit?
- Hoe belangrijk is domein autoriteit voor SEO?
- Hoe kunt u uw domein autoriteit verbeteren?
- Tldr: een goeie domein autoriteit is een hoge domein autoriteit
Wat is domein autoriteit?
Domein autoriteit is een systeem dat meet hoe waarschijnlijk het is dat een website goed scoort op zoek resultaten pagina van Google. Deze statistiek is gemaakt door Moz en wordt momenteel wereldwijd door alle bedrijven gebruikt.
Hoewel het een zeer bekende en gerespecteerde indicator in de markt is, houdt Google er zelf niet echt rekening mee bij het rangschikken van sites. Het is alleen belangrijk om duidelijk te maken dat DA nog steeds een zeer belangrijke statistiek is die het waard is om aandacht aan te schenken. De reden? Alle factoren samen waar Google je voor laat ranken is in de essentie DA.
Wat ondersteunt domein autoriteit als beslissende factor
In de loop der jaren en naarmate het belang van SEO is bewezen, zijn gerenommeerde bedrijven op dit gebied gaan begrijpen wat een website rangschikking beïnvloedt. Naast de basisproblemen zoals website optimalisatie, hebben enkele specifieke factoren een directe invloed op de autoriteit van een domein.
Het meest opvallende is dat wij het meest rekening moeten houden met het totale aantal links, naar de site en hun kwaliteit (of ze nu afkomstig zijn van sites met een goede autoriteit). Er zijn nog andere aanvullende factoren, maar Moz is niet zo duidelijk over wat ze zijn. Het feit dat wij weten is dat, sites met een goede DA score, goed scoren in de zoekmachine resultaten van Google.
Wat is een goede domein autoriteit?
Om te weten te komen wat een goede domein autoriteit is. Moet je controleren via software hoeveel een website bereikt op een schaal van DA 1 tot 100, met 100 als de best mogelijke score. Toen Moz deze statistiek maakte, stelden ze de tool ook beschikbaar voor website-analyse. U kunt DA ook controleren met Moz’s Keyword Explorer-tool.
Bij het rangschikken van een website voor hun domein autoriteit hou hier rekening mee:
Scores tussen 20 en 40 worden als gemiddeld beschouwd.
Domain Authority tussen 40 en 60 moet als goed worden beoordeeld.
Scores boven de 60 beoordelen de Domain Authority als uitstekend.
Het is ook belangrijk om veel verschillende contexten te erkennen bij het evalueren van DA.
Als je een website voor een klein bedrijf runt met SEO-optimalisaties en link building en rond de 40 punten krijgt, kan die score als uitstekend worden beschouwd. De eis verandert echter voor grote bedrijven. Met meer werk- en investeringskracht wordt er verwacht dat je een geweldige DA-waarde bereikt. Als de score niet boven de 40 komt, is de evaluatie in deze context slecht.
Hoe belangrijk is domein autoriteit voor SEO?
Het is als een investering in de aandelenmarkt: als je af en toe niet controleert, dan rijk je uiteindelijk de grip kwijt op wat er gebeurd. Bij websites is dezelfde monitoring fundamenteel. Als er geen monitoring van de domein autoriteit is, neemt het risico toe dat jouw site minder goed scoort dan die van je concurrent. Er is altijd ruimte voor verbetering, en als je er niet aan werkt, zal je site hoogst waarschijnlijk ranking posities verliezen in de zoek resultaten. Met als gevolg minder klanten en omzet. Daarom is het bewaken, verbeteren en bijhouden van je domein autoriteit essentieel voor je succes.
Beter ranken
Elk bedrijf wil dat zijn website in op eerste pagina van de Google zoekresultaten verschijnt. Het bereiken van deze positie vereist consistent en georganiseerd SEO-werk. Tijdens deze inspanning levert het verhogen van DA een groot aandeel. Hoe hoger de score, hoe groter de kans dat u een goede positie in de zoekmachine bereikt. Houd er echter rekening mee dat natuurlijk je concurrenten ook werken met hetzelfde doel in zicht. Met andere woorden, een goede Domain Authority alleen is niet genoeg! Het is essentieel om te voldoen aan verschillende SEO-vereisten, waaronder het goed benutten van zoekwoorden, om hoog te scoren.
Makkelijk vergelijkingen maken met concurrenten in je sector
Een van de belangrijkste voordelen van het meten van Domain Authority is dat je jouw concurrenten kunt analyseren. Net zoals je een URL kunt analyseren, kun je bedrijven analyseren die met jou concurreren op de markt. Voer gewoon de link van het andere bedrijf in de zoekbalk op de pagina van Moz in. Deze vergelijkingsbasis helpt je te begrijpen waar het marketingteam aan moet werken en welke inspanningen het moet leveren.
Scoren door optimaliseren
Om aan een goede Domain Authority te komen, moet je werken aan specifieke optimalisatie punten. Sommige problemen hebben een grote invloed op de DA-beoordeling van uw site. Hieronder laten we jou zien welke dat zijn, en hoe jij ze kan verbeteren.
1. Test de responsiviteit van je website.
Websites moeten soepel werken op elk apparaat dat toegankelijk is, inclusief mobiel. Het is waarschijnlijker dat een responsieve website een bevredigende ervaring biedt aan alle gebruikers, waardoor je website beter scoort bij Google. Een van de ranking factoren van Google is responsiviteit. Dus als uw site zich aan elk type scherm kan aanpassen, heeft dit zeker een goede invloed op uw SEO. Daarom kan een site met een goede responsiviteit ook een hoge DA-score behalen.
2. Zorg ervoor dat de pagina’s snel laden, laadtijden kan je checken met PageSpeed Insights
Snel laden van pagina’s is een andere belangrijke parameter voor sites met een goede Domain Authority. De gemiddelde tijd is 0,5 tot 2 seconden. Zit je site boven dit limiet, dan heb je een reden om aan je optimalisatie te werken.
3. Krijg backlinks
Backlinks zijn essentieel voor het bouwen van een geweldige domein autoriteit voor je website.
Een link profiel van hoge kwaliteit heeft de grootste invloed op je DA scoren van je website. Aangezien dit de belangrijkste factor is die in de score wordt meegenomen.
Om goede backlinks te krijgen, moet je:
- Backlink mogelijkheden vinden met de beste verwijzingsbronnen.
- Backlinks kopen
- Vind gebroken links om backlinks te bouwen.
- Content schrijven van de hoogste kwaliteit.
- Artikelen schrijven voor iemand anders zijn blog of website
- Aanmelden voor een sector specifieke directory
Blijf op de hoogte van Marketing & SEO
Marketing is altijd in ontwikkeling. Lees de nieuwste inzichten van ons team van experts. En bekijk ons volledige aanbod aan Marketing-services om te zien hoe wij als ondernemend digitaal marketingbureau merken en winstcijfers kunnen laten groeien. Heeft u een vraag? Praat met ons team!
- Info@Elementmarketing.nl
- 020 – 30 86 777
2 reacties
[…] budget: Hoe kan ik het budget voor linkbuilding optimaal benutten om de autoriteit van mijn website te […]
[…] analyse van jouw website, waarbij gekeken wordt naar de technische aspecten, de inhoud en de autoriteit van jouw website. Tijdens een SEO audit worden er een aantal belangrijke factoren bekeken zoals de […]