(SEO) Zoekmachine Optimalisatie – Waarom dat precies belangrijk is voor jouw bedrijf

Vast en zeker dat jij al is hebt gehoord van Zoekmachine optimalisatie of SEO. Maar misschien weet je nog steeds niet zeker wat SEO precies is, waarom SEO belangrijk is voor uw bedrijf en hoe jij aan de slag kunt gaan met de implementatie ervan.
Content marketing en het hebben van een SEO strategie om je te helpen goed te scoren in zoekmachines is een van de belangrijkste onderdelen van een succesvol online zijn. Steeds meer consumenten zoeken online naar informatie en geven de voorkeur aan nuttige, informatieve inhoud inplaats van botte en directe reclame.
Het begrijpen en implementeren van zoekmachine optimalisatie noodzakelijk is voor jouw bedrijf om concurrerend, zichtbaar en relevant te blijven.
Zoekmachine optimalisatie (SEO) is een digitale marketingpraktijk die helpt om uw website zichtbaar te maken op pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines – Search Engine Result Page (SERP). Het bestaat uit technische, on-page en off-page onderdelen. Het gaat om het aanpassen en optimaliseren van de functionaliteit, inhoud en inhoudspromotie van je website om hoog te scoren op pagina’s van zoekmachines.
In de essentie zijn SEO-praktijken bedoeld om te werken met algoritmen van zoekmachines. Waar precies algoritmen naar op zoek zijn: Een goed functionerende website, inhoud van hoge kwaliteit en domein autoriteit.
Deze aspecten waar de algoritmen naar op zoek zijn, zijn allemaal zeer gunstig voor je onderneming en zullen helpen bij het boosten van meer sales. Elk element gaat hand in hand. Hoe meer verkeer u bijvoorbeeld naar uw site brengt, hoe hoger de SERP-ranglijst, wat op zijn beurt ook weer meer verkeer zal genereren!
Waarom SEO belangrijk is voor jouw bedrijf
Dus waarom is SEO precies belangrijk voor uw bedrijf? Het merendeel van de online activiteiten, inclusief onderzoek naar (nieuwe) producten en diensten, begint bij de zoekmachines.
Zoekopdrachten zijn zeer gericht; de gebruiker is specifiek op zoek naar informatie met betrekking tot die vraag. Daarom is het waardevol om relevante inhoud aan te bieden als u een product of dienst heeft met betrekking tot de gestelde vraag.
De meeste zoekers kiezen uit de eerste paar links op de resultaten pagina. Het merendeel van de mensen is al afgehaakt als zij op de tweede pagina aankomen van de SERP. Daarom is het hebben van een SEO-strategie die u hoog op pagina één van SERP plaatst, erg belangrijk.
Hier een paar punten die jouw SEO kunnen verbeteren:
Zichtbaarheid:
Zoekmachine Optimalisatie geeft je merk of dienst de zichtbaarheid die het nodig heeft om klanten aan te trekken. Zoals eerder al gezegd, begint het merendeel van de online activiteiten met een zoekopdracht. Daarom wilt moet je zo zichtbaar mogelijk zijn (idealiter hoog op pagina één) om ervoor te zorgen dat zoekers uw website bereiken.
Verkeer:
Zichtbaar zijn en een goede positie hebben op SERP zou moeten resulteren in meer website verkeer. Organisch zoeken is over het algemeen de primaire bron voor website verkeer. Het hebben van een goede SEO-strategie, kan meer verkeer opleveren dan andere soorten marketing.
Het verkeer dat u krijgt, is ook beter gekwalificeerd, omdat zoekers over het algemeen precies zoeken naar wat jij aanbied. Zelfs als je de meest geoptimaliseerde advertenties hebt, kun je niet garanderen dat degenen die je bereikt je product ook echt wil hebben. Als iemand echter op zoek is naar een vraag, heeft hij een actuele behoefte aan informatie en een oplossing voor dat specifieke probleem.
Dat is waar Zoekmachine optimalisatie werkt. U kunt de informatie verstrekken die ze nodig hebben, plus een oplossing, dit zal je conversie procent ten goede zijn.
Conversies:
Het implementeren van SEO kan leiden tot meer conversies. Als u meer verkeer genereert, betekent dit meer leads, wat zou moeten leiden tot meer conversies. Als 2% van uw sitebezoekers converteert, resulteert het verhogen van het verkeer van 10.000 naar 50.000 bezoekers per maand bijvoorbeeld in 800 meer sales!
Aangezien nuttige en informatieve inhoud een hoofdelement van SEO is, kan deze informatie bezoekers ervan overtuigen dat ze uw product of dienst nodig hebben. Door precies te begrijpen wat u aanbiedt en hoe het hen zal helpen, zien bezoekers meer waarde in uw aanbod, waardoor een verkoop waarschijnlijker wordt.
Geloofwaardigheid en betrouwbaarheid:
Bedrijven met sterke SEO- en contentstrategieën zijn ook meer vertrouwd. Het creëren van informatieve en hoogwaardige inhoud wekt vertrouwen. De kans is groter dat je een bedrijf vertrouwt die blogposts heeft waarin uitgebreid wordt uitgelegd wat hun aanbod doet en hoe zij nou precies kunnen helpen.
Dat is te vergelijken met een website met alleen landings- en productpagina’s met basisinformatie over hun producten of diensten. Andere SEO-componenten zoals het bouwen van backlinks (wanneer anderen naar pagina’s op uw website linken) en het hebben van een goed functionerende website dragen bij aan de betrouwbaarheid en geloofwaardigheid.
Gebruikerservaring:
Zoekmachine algoritmen belonen sites met een goede “UX” of gebruikerservaring. Om concurrerend te zijn, moet jij er ook voor zorgen dat je website zo gebruiksvriendelijk mogelijk is.
Er zijn enkele manieren UX te verbeteren. Uiteindelijk zal SEO je dwingen om je website gebruiksvriendelijk te maken, wat op zijn beurt het bounce percentage verlaagt en de tijd besteed op pagina’s verhoogt. Dit zal dan ook weer je rankings verhogen!
Moet ik een SEO-professional of een marketingbureau inhuren?
Het is voor jou en je team mogelijk om SEO effectief te implementeren, vooral als je een sterke achtergrond hebt in digitale marketing en content creatie. Mits dat niet zo is zal het uiterst tijdrovend zijn. Door een SEO-professional of een marketingbureau in te huren, profiteert u van hun kennis en behaalt je veel sneller betere resultaten dan wanneer je het zelf zou proberen te doen. Als je denkt dat uw bedrijf kan profiteren van zoekmachine optimalisatie, neem dan vandaag nog contact op met Element Marketing. We kunnen helpen met technische, on-page en off-page SEO om uw zoekmachine rankings te verhogen en gekwalificeerde leads te genereren.
Blijf op de hoogte van Marketing & SEO
Marketing is altijd in ontwikkeling. Lees de nieuwste inzichten van ons team van experts. En bekijk ons volledige aanbod aan Marketing-services om te zien hoe wij als ondernemend digitaal marketingbureau merken en winstcijfers kunnen laten groeien. Heeft u een vraag? Praat met ons team!
- Info@Elementmarketing.nl
- 020 – 30 86 777